Reklamation
Om du av någon anledning är missnöjd med tjänsten ber vi dig kontakta oss via chatten (klicka på ikonen nere till höger).
Om du av någon anledning är missnöjd med tjänsten ber vi dig kontakta oss via chatten (klicka på ikonen nere till höger).
Om du inte hittar svar på din fråga i Vanliga frågor är du välkommen att kontakta oss via chatten (ikonen nere till höger) så hjälper vi dig.
Du får tre notiser på sms: 1. När dina första provsvar har kommit in. 2. När alla dina provsvar är analyserade. 3.
Vid analyser utförda på serum/plasma kan vissa ämnen störa analysen och ge osäkra eller felaktiga provsvar. Detta innebär att provet inte går att
Efter provtagning skickas ditt blod för analys på ett av våra anslutna laboratorier. I de flesta fall kommer dina resultat inom några vardagar,
Om du har bokat en tid på ett av våra provtagningsställen behöver du kontakta det aktuella provtagningsstället direkt då varje provtagningsställe har ett eget bokningssystem.
Själva blodprovet känns inte mer än ett litet nålstick. Prata med provtagningspersonalen innan provet tas om du känner obehag så hjälper de dig.
På respektive provtagningsställe står det vilket laboratorium de använder sig av. Du kan sedan gå och ta ditt blodprov när det passar dig.
Tyvärr är det inte möjligt att ändra uppgifter (mejl, telefon, personuppgifter) i efterhand.
Tyvärr är det inte möjligt att ändra i en beställning i efterhand eftersom remiss har skapats i samband med att man genomfört köpet på Vitals hemsida.
Din remiss är giltig i 3 månader från och med dagen efter beställning. Om du inte gått till laboratorium innan denna tid passerat
Alla som är över 18 år, har ett svenskt personnummer och ett BankID kan beställa ett test. Du kan inte använda dig av